Gabriel Stanciu, dublu campion de raliuri cu mașini istorice în sezonul 2016

Anul 2016 a marcat o creștere a popularității competițiilor automobilistice cu vehicule istorice, „bătrânele doamne” demonstrând încă o dată că sunt o prezență spectaculoasă pe traseele raliurilor din România.

Gabriel Stanciu, pilot al celei mai mari echipe autohtone de motorsport cu mașini istorice, Just Classics Motorsport, a reușit performanța remarcabilă de a obține două titluri de campion, în două competiții naționale distincte.

Titlul de Campion Absolut al Campionatului Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice (CRRVI) 2016 l-a obținut avându-l în dreapta pe copilotul Bogdan Iancu și concurând atât cu un Ford Escort MK1 din 1975, cât și cu un Volvo 123 GT din 1967.

Raliurile de Regularitate organizate de Retromobil Club România presupun parcurgerea unui traseu în circulație deschisă, menținând constantă viteza impusă indiferent de obstacolele întâlnite, de complexitatea traseului sau de condițiile meteo. Așa cum a spus chiar Gabriel Stanciu, este un gen de competiție ce necesită un „creier rapid”, o gândire strategică și o foarte bună organizare.

Cei doi au acumulat cele mai puține puncte de penalizare de-a lungul etapelor la care au participat, reușind să depășească problemele apărute pe parcurs, printre care s-a numărat chiar și defectarea aparaturii de bord, esențială în cursele de regularitate.

Titlul de campion al clasei 13 (mașini istorice) din cadrul Campionatului Național de Raliuri Dunlop (CNRD), organizat sub egida FRAS, copilotat de data aceasta de Georgios Ladopoulos, a fost obtinut in ciuda faptului ca echipajul a avut o serie de ghinioane la mai multe etape, cum a fost la Tulcea unde au parcurs aproape o întreagă etapă conducând cu o coarbă în locul volanului spart.

Echipajul G. Stanciu/G. Ladopoulos a dat dovadă de sportivitate, în condițiile în care la Raliul Harghitei, ultimul raliu din calendarul CNRD, deși era suficient să termine raliul pentru a câștiga titlul de campion al clasei mașinilor istorice, aceștia au avut o evoluție uimitoare, terminând una dintre probele speciale chiar pe locul 10 la general. Victoria nu a venit însă ușor, cei doi având un incident pe una dintre probe care s-a terminat cu o ieșire din decor. Din fericire însă, fanii de pe marginea probei au intervenit pentru a aduce mașina înapoi pe traseu, echipajul continuând cursa și terminând raliul pe locul I la clasa.

Cu cele două titluri astfel obținute în 2016, Gabriel Stanciu este încrezător în viitorul motorsportului cu vehicule istorice și și-a propus ca, în viitor, să popularizeze cât mai mult aceste competiții prin participarea, la volanul bătrânelor doamne, la competiții naționale și internaționale.

Următoarea competiție din calendarul echipajului G. Stanciu/G. Ladopoulos este Rally Monte-Carlo Historique 2017, unde vor reprezenta România în cadrul echipei Just Classics Motorsport. Având deja 6 participări consecutive la prestigioasa competiție, Gabriel Stanciu și-a propus să depășească performanța de anul acesta, când a terminat raliul pe locul 41 din 320.

Participarea și rezultatele lui Gabriel Stanciu în sezonul 2016 au fost susținute de MOTUL, Garanti Credite de Consum și echipa Just Classics Motorsport.

Just Classics Motorsport participă la Rally Monte-Carlo Historique pentru a sasea oara consecutiv din 2012 cand au readus drapelul românesc la aceasta competitie prestigioasa după 76 de ani de absență. La ediția din 2017 se preconizează a fi una dintre cele mai numeroase echipe înscrise în competiție, având componență internațională cu echipaje din Anglia, Italia, Spania, Grecia și, bineînțeles, România.