Știri

S-au deschis înscrierile pentru Romania Rally Challenge 2017

Începând cu data de 21 iunie s-au deschis înscrierile pentru Romania Rally Challenge, eveniment dedicat vehiculelor istorice și mașinilor de curse, programat în perioada 17 – 19august. 

După succesul din 2016, „Sibiu Rally Challenge” devine „Romania Rally Challenge” şi îşi consolidează statutul de etapă internaţională în calendarele Federației Internaționale a Automobilului (FIA), Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), Automobil Clubului Român (ACR) şi Retromobil Club România (RCR).

Începând cu data de 21 iunie s-au deschis înscrierile pentru Romania Rally Challenge, eveniment dedicat vehiculelor istorice și mașinilor de curse, programat în perioada 17 – 19august.

La fel ca anul trecut, Romania Rally Challenge este inclusă în calendarele internaționale alături de curse celebre din Italia, Germania, Marea Britanie sau Japonia. În programul pentru ediția din 2017 sunt incluse cele mai importante puncte turistice din județul Sibiu și, desigur, celebrul drum Transgăgărășan, competiția fiind deschisă tuturor tipurilor de vehicule istorice și de competiție. Concurenții se pot înscrie la una din cele două clase distincte, regularitate clasică și regularitate sportivă, iar vehiculele sunt împărțite pe categoriile B,C,D,E,F,G și H în funcție de anul de fabricație al mașinii între 1905 și 1986.

De asemenea, va exista, la fel ca și la alte mari competiții internaționale, categoria Young Timer pentru mașini produse după 1987. De asemenea, pentru mașinile de curse există categoria Speed Challenge unde se pot înscrie toate tipurile de mașini de competiție.

„Obiectivul nostru este să atragem o participare și mai numeroasă ca anul trecut și vrem să ne consolidăm statutul de eveniment internațional. Avem toate ingredientele și experiența necesară pentru ca Romania Rally Challenge să devină și în acest an referința pentru competițiile auto din România”, a spus Sorin Itu, organizatorul evenimentului.

Romania Rally Challenge se va desfășura în perioada 17 – 19 august și este un festival dedicat masinilor istorice si sporturilor cu motor care se desfasoara sub egida Federaţiei Internaţionale a Automobilului, Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), Automobil Clubul Român (ACR) şi Retromobil Club România (RCR). Romania Rally Challenge este susținut de Orange.

Calendar International FIVA A 2017

CALENDAR FIVA A 2017

Nr. Denumirea Data Tara
1 LONDON – LISBON CLASSIC RALLY 22-30 apr 2017 Marea Britanie
2 1000 MIGLIA 2017 18-21 mai 2017 Italia
3 CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2017 26-28 mai 2017 Italia
4 LESPA-FIPA INTERNATIONAL HISTORIC CAR RALLY 2017 27-28 mai 2017 Cipru
5 FIVA WORLD RALLY – POLAND 04-09 iul 2017 Polonia
6 1000 MILE TRIAL 10-14 iul 2017 Marea Britanie
7 ADAC HEIDELBERG HISTORIC 13-15 iul 2017 Germania
8 ROMANIA RALLY CHALLENGE 17-19 aug 2017 Romania
9 GRAN PREMIO NUVOLARI 15-17 sep 2017 Italia
10 LA FESTA MILLE MIGLIA 2017 13-16 oct 2017 Japonia
11 RAC RALLY OF THE TESTS 09-12 nov 2017 Marea Britanie

Echipa românească Just Classics Motorsport participă cu 7 echipaje la cea de-a 20-a ediție Rallye Monte-Carlo Historique

24 ianuarie 2017, București – Ieri, în cadrul unei conferințe de presă susținută la Țiriac Collection a fost anunțată cea de-a șasea participare consecutivă a Just Classics Motorsport la Rallye Monte-Carlo Historique. Conferința s-a încheiat cu un tur privat ghidat al colecției personale de mașini a domnului Ion Țiriac și un cocktail de socializare.

Anul acesta, mai mult ca oricând, popularitatea evenimentelor cu mașini istorice a crescut. Din ce în ce mai mulți au descoperit acest stil de viață elegant, construit în jurul fascinației necontenite pentru evoluția în timp a automobilelor. De referință rămâne însă Rallye Monte-Carlo Historique, care a atras la startul celei de-a 20-a ediții ( 25 ian-2 feb 2017) nu mai puțin de 338 echipaje înscrise din toată lumea.

Cu 3 zile înainte de startul Rallye Monte Carlo Historique, echipa românească Just Classics Motorsport, unul dintre cei mai activi promotori ai motorsportului istoric a vorbit despre cum un hobby practicat cu multă pasiune poate aduce performanță și recunoaștere, despre prestigioasa competiție monegască și automobile clasice, precum și despre stilul de viață, tradiția și valorile păstrate cu pasiune într-o comunitate internatională distinsă.

Rallye Monte Carlo Hystorique 2017 se va desfășura între 26 ianuarie și 1 Februarie păstrând formatul care l-a consacrat: start din mai multe orașe europene și întâlnire a tuturor echipajelor la Digne Les Bains, înainte de prima probă specială. Startul se dă din Lisabona, Reims, Bad Homburg, Stockholm, Copenhaga, Glasgow și Barcelona. Echipajele vor acoperi între 2577 – 4326km și 14 probe speciale cu o lungime totală de 440km. Finnish-ul este la faleza din Monte Carlo și Gala de premieră la Club’s Salle Des Etoile în prezența Autorităților Monegasce.

Cu siguranță orice pasionat va mărturisi că cel puțin o dată s-a imaginat la volanul unei mașini faimoase, pe traseele legendare din sudul Franței. Monte-Carlo, descris de mulți ca cel mai greu raliu de regularitate din lume, o competiție complexă, cu multe dificultăți ce pot fi întâlnite pe traseu. Parcurgerea probelor speciale se face în circulație deschisă, cu o viteză constantă impusă, iar condițiile meteo pot fi imprevizibile. Echipajul primește direct la start indicațiile legate de traseul ce urmează a fi parcurs – viteză, puncte de control, distanțe, repere – și orice abatere este penalizată. Deși parcurgerea până la finish a raliului este în sine o reușită, echipajele Just Classics Motorsport și-au propus o poziționare cât mai bună în clasamentul final.

Rallye Monte Carlo Historique din anul acesta este o ediție aniversară cu numărul 20 și multe nume sonore se află printre cei înscriși cum ar fi câstigătorul raliului din 1967 Rauno Aaltonen denumit și “The Rally Professor”. După ce anul trecut ne-am clasat pe locul 41 în clasamentul general, dorim ca anul acesta să reușim o poziționare cât mai bună așa că, ne-am pregătit cu  mașini și aparatură noi”, a declarat Gabriel Stanciu, dublu Campion Național 2016 de Raliuri Istorice.

Farmecul Rallye Monte-Carlo Historique nu este însă dat doar de mașini: „Este mai mult decât o competiție sportivă, automobilismul istoric exprimă cu eleganță un stil de viață, tradiții și valori păstrate cu pasiune într-o comunitate din care echipa Just Classics Motorsport se mândrește că face parte. Ca în fiecare an ne va face o mare plăcere să ne întâlnim cu prieteni vechi din toată Europa și să savurăm  la maximum aventura  oferită de acest raliu.”, a declarat seful echipei Georgios Ladopoulos.

Just Classics Motorsport participă în 2017 cu 7 echipaje, având o componență internațională: Grecia, Italia, Anglia și desigur, Romania, aliinindu-se la start în urmatoarea configurație:

107 Gabriel Stanciu / Georgios Ladopoulos – Ford Escort RS2000 MKII
119 Gerasimos Katochianos / Stamatis Psyloglou – Ford Escort MK
133 Cristian Vârtaci-Aconi / Dorin Lupu – Ford Escort RS2000 MKII
312 Nokilaos Koliopoulos / Evangelos Rallis – Autobianchi A112 Abarth5
104 Antonio Zanussi / Carlo Bisol – Ford Escort RS2000 MKI
110 George Delaportas / Petros Vasilopoulos – Volkswagen Golf MKI GTI care vor lua startul din Bad Homburg
161 Phil Swain / David Green – Ford Escort RS2000 MKIcare vor lua startul din Barcelona.

CALENDARUL CAMPIONATULUI DE RALIURI DE REGULARITATE PENTRU VEHICULE ISTORICE 2017

NOUTĂȚILE CELEI DE-A DOUA EDIȚII A C.R.R.V.I ORGANIZAT DE RETROMOBIL CLUB ROMÂNIA

București 9 ianuarie 2017: Comisia Sportivă a Retromobil Club România a prezentat calendarul ediției 2017 a Campionatului de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice, campionat a cărui primă ediție a avut loc în 2016. Pentru 2017 organizatorii au pregătit o serie de premiere, campionatul va avea nouă etape, dintre care două noi, un nou sistem de punctaj pentru clasamentul general, dar și constituirea în premieră a clasei „Dacia Classic” dedicată modelelor Dacia produse până în 1987 atestate ca vehicul istoric.

Raliurile de Regularitate nu reprezintă o noutate pentru România, dar în 2016 a fost pentru prima dată când etapele tradiționale desfășurate independent sau ca parte a unor alte evenimente au fost coagulate de către Comisia Sportivă a RCR într-un campionat național așa cum se întâmplă de altfel, în toate țările cu o mișcare retro dezvoltată. Acest lucru a avut darul de a crește interesul pentru acest gen de competiții, fapt reflectat prin prezența unui nucleu solid de echipaje la toate etapele, dar și prin atragerea unor participanți noi spre competițiile de regularitate, ceea ce a generat și o mediatizare extinsă pe toate canalele.

Spre deosebire de competițiile de viteză, raliurile de regularitate permit participarea cu mașini fără o pregătire specială pentru siguranță deoarece se desfășoară pe drumuri publice sau închise circulației, dar la viteze medii impuse (50 km/h pe drumuri deschise circulației, respectiv până la 80km/h pe drumuri închise sau circuite) și în conformitate cu toate prevederile codului rutier în vigoare. Din acest motiv raliurile de regularitate reprezintă o modalitate activă de relaxare alături de prieteni sau familie, fiind o comeptiție care care pune accent pe perspicacitate, un calcul minuțios al timpilor de etapă și multă pasiune.

Organizarea unui campionat dedicat Raliurilor de Regularitate pentru vehicule istorice a fost de altfel un pas firesc pentru dezvoltarea mișcării retro din țara noastră dat fiind numărul tot mai mare de vehicule istorice atestate în România, efervescență ce s-a reflectat și prin creșterea numărului de evenimente locale și naționale. O consecință a acestui succes o reprezintă cererea unor noi organizatori de a fi prezenți în calendarul CRRVI, două fiind din acest punct de vedere noutățile sezonului 2017: Retro Rally Transalpina și Danube Delta Rally.

Pentru prima dată România are trei etape FIVA B, și o etapă – Romania Rally Challenge (Sibiu) înscrsisă deja în calendarul FIVA A internațional.

De remarcat este faptul ca Moldova Classic Rallycare  se va desfășura la Bacău între 16 și 18 iunie în paralel cu etapa Raliul Moldovei din Campionatul Național de Raliuri, fiind pentru prima dată când un eveniment automoblistic este desfășurat sub patronajul comun al ACR (Autoritatea Sportivă Națională FIA)/RCR (Autoritate Națională FIVA)/ FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv).

2017 aduce în premieră și constituirea unei „clase naționale” dedicată concurenților care participă cu vehicule de fabricație autohtonă marca Dacia fabricate până în 1987 și atestate ca vehicule istorice. Iar din punctul de vedere al regulamentului, pentru punctajul final al clasamentului vor fi luate în considerare cele mai bune 6 rezultate din 9.

Informații precum și alte detalii pentru participanți și/sau alte persoane interesate se pot obține la adresa de e-mail comisiasportiva@retromobil.ro.

Calendarul CRRVI 2017

28-30 aprilie              Old Cars Rally Prahova (București)

26-28 mai                  Castle Rally Tg Mureș (Tg Mureș)

16-18 iunie                 Moldova Classic Rally (Bacău)

29 iunie – 1 iulie        Danube Delta Rally (Tulcea)  etapă FIVA B

28-30 iulie                  Retro Rally Transalpina

17-19 august              Romania Rally Challenge (Sibiu)  etapă FIVA A (internațional)

1-3 septembrie           Carpați Retro (Cluj-Napoca) etapă FIVA B

15-16 septembrie       Kronstadt Classic Rally (Brașov)

23 septembrie            Raliul Memorial Giurgiu 1904 (București) etapă FIVA B

florin-nuta-dacian-banca-dacia-1300

ACR are patru reprezentanţi în comisiile FIA

Începând din 2017, organizatorul Romania Rally Challenge este membru în Comisia Internaţională de Vehicule istorice FIA (Paris). Automobil Clubul Român are acum patru reprezentanţi în comisiile de specialitate ale Federaţiei Internaţionale a Automobilului.

La sfârșitul acestui an, la inițiativa președintelui Constantin Niculescu, Automobil Clubul Român a propus spre aprobare Adunării Generale a FIA, patru reprezentanți pentru comisiile FIA de vehicule istorice, karting și medicală. Aceștia vor participa la toate întâlnirile FIA din 2017 și vor contribui totodată și la dezvoltarea sportului cu motor pe plan intern.

Sorin Itu, organizatorul Romania Rally Challenge și Nicolae Apostol, președintele Comisiei de Vehicule Istorice a ACR, sunt membri în Comisia Internațională de Vehicule Istorice a FIA de la Paris, Ștefan Lucian președintele FRK, este membru în Comisia de Karting, iar doctorul Mihai Galeșanu, președintele Comisiei Medicale a ACR, este membru în Comisia Medicală a FIA.

„Cred că este un lucru bun prezența în comisii importante ale FIA, a unor reprezentanți cu multă experiență în motorsportul din România. Faptul că aceștia vor participa la deciziile ce se vor lua cu ocazia ședințelor comisiilor FIA, precum și contactele directe cu experți din diferite țări, vor duce cu siguranță la îmbunătățirea aplicării regulamentelor și a hotărârilor FIA în activitatea de automobilism sportiv și karting sportiv din țara noastră. De asemenea aș remarca faptul că odată cu admiterea reprezentanţilor ACR în Comisia Internațională de Vehicule Istorice a fost cooptat și David Whale (Marea Britanie), reprezentantul FIVA, punându-se astfel în practică acordul FIA-FIVA din toamna acestui an”, a spus Ioan Olaru, director pentru sport al ACR.

„Este o mare onoare pentru mine să reprezint ACR într-o comisie FIA, mai ales că îmi doresc ca Romania Rally Challenge să devină o referintă la nivel international pentru competitiile de vehicule istorice. Va fi un an interesant în care vom încerca să adunăm cât mai multe informaţii de la colegii din Europa pe care apoi să le aplicăm și în cadrul evenimentului de la Sibiu, dar să și contribui cu experiența mea la dezvoltarea acestor compeiții la nivel internațional”, a spus Sorin Itu, organizatorul Romania Rally Challenge.

Romania Rally Challenge înseamnă 3 zile de festival dedicate pasionaților de automobile și sporturi cu motor și se va desfășura între 17 și 19 august 2017.

Romania Rally Challenge se va desfășura în perioada 17 – 19 august și este un festival dedicat masinilor istorice si sporturilor cu motor care se desfasoara sub egidaFederaţiei Internaţionale a Automobilului, Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), Automobil Clubul Român (ACR) şi Retromobil Club România (RCR). Romania Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda Sport, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange.

Automobil Clubul Român implementează programul de dezvoltare al motorsportului din Romania in parteneriat cu Federatia Internationala a Automobilului (FIA)

În weekend-ul trecut, Automobil Clubul Român (ACR), cu sprijinul Clubului Sportiv Scorpion Racing Team, organizator al evenimentului Romania Rally Challenge, a derulat o noua etapa  a programului “Try Motorsport 2016”  în parteneriat cu Federația Internațională a Automobilului (FIA).

Acest program se adresează pasionaților de motorsport care doresc să se implice activ în organizarea unui eveniment și are drept scop atât formarea de arbitri și oficiali de cursă care să asigure desfășurarea evenimentelor derulate de ACR la standardele de siguranță și calitate impuse de FIA, cât şi atragerea cât mai multor tineri debutanţi ca şi piloţi în aceste sporturi.

Timp de două zile, peste 50 de pasionați au participat la cursurile de formare pentru arbitri şi piloţi, atât la sesiuni teoretice, prezentate de instructorii ACR, acreditaţi FIA, cât și la sesiuni practice unde au avut ocazia să experimenteze, printre altele, și rolul unui copilot în mașina de curse alături de piloții Alex Filip şi Sebastian Barbu. De asemenea, la sesiunile teoretice de instruire au participat, pe lângă cei doi piloţi, şi  copilotul Bogdan Iancu alături de pilotul Călin Bucur.

“Ne bucură faptul că la Sibiu am găsit condiţiile ideale pentru desfăşurarea proiectului nostru, atât ca organizare, cât şi ca participare şi sunt convins că eforturile noastre din ultima perioadă vor readuce în diferitele discipline din automobilismul sportiv cât mai mulţi participanţi. Proiectul nostru va continua şi în alte zone ale ţării, în aşa fel încât să putem asigura o acoperire cât mai bună a viitoarelor sezoane competiţionale”, a declarat Alin Drosu, managerul acestui proiect.

„Arbitrii și comisarii de cursă sunt o parte importantă din angrenajul unui eveniment auto. La Sibiu a fost o continuare a programului inițiat de ACR în parteneriat cu FIA și sunt convins că rezultatele se vor vedea încă din sezonul viitor. În afara lecțiilor teoretice, cei peste 50 de cursanți au putut aplica și practic ceea ce au învățat, dar au și putut experimenta ce se întâmplă într-o mașină de curse, ceea ce este foarte important pentru că așa au înțeles și mai bine ce se întâmplă în cadrul unui raliu”, a spus Sorin Itu, organizatorul Romania Rally Challenge 2017.

Romania Rally Challenge: 3 zile de festival dedicate pasionaţilor de maşini şi sporturi cu motor între 17 şi 19 august 2017

  • Romania Rally Challenge etapă în calendarele FIA, FIVA, ACR şi RCR în 2017
  • Tradiţia Raliului României se reia la Sibiu în 2017
  • La Sibiu vor fi 3 zile de festival dedicate pasionaţilor de maşini şi sporturi cu motor

După succesul din 2016, în anul viitor „Sibiu Rally Challenge” devine „Romania Rally Challenge” şi îşi consolidează statutul de etapă internaţională în calendarele FIA, FIVA, Automobil Clubului Român (ACR) şi Retromobil Club România (RCR). 

În 2017, Romania Rally Challenge se va desfăşura la Sibiu în perioada 17 – 19 august fiind din nou etapă în calendarul Federației Internaționale de Vehicule Istorice (FIVA) și în calendarul Campionatului de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice organizat de Retromobil Club România. Tot din 2017, la Sibiu se va relua şi tradiţia „Raliului României” în parteneriat cu Automobil Clubul Român, competiţie înscrisă în calendarul oficial FIA.

„Romania Rally Challenge include toate elementele unui festival dedicat sporturilor cu motor prin care vrem să atragem cât mai mulți spectatori la Sibiu. Am păstrat toate evenimentele incluse în program anul acesta şi am mai adăugat „Raliul României”, care va fi un nou început pentru competiţia automobilistică de tradiţie a României”, a spus Sorin Itu, organizatorul Romania Rally Challenge.

„După o întrerupere de 10 ani, încercăm sa aducem Raliul României din nou în prim planul competițiilor automobilistice din România. Ideea a venit, cred eu firesc, după succesul de vara aceasta al festivalului de la Sibiu, unde ACR a fost implicat și unde am reîntâlnit după mai mult timp, o atmosferă destinsa și prieteneasca între participanți. Aceasta a fost creată în mare parte și de inițiatorul evenimentului, experimentatul Sorin Itu, care are la activ, printre altele, organizarea de competiții automobilistice internaționale FIA de cel mai înalt nivel. ACR are, de asemenea în vedere, readucerea „Raliul României” între raliurile importante din Europa, printr-un format special, un plan de creștere îndrăzneț și al efortului comun a celor implicați: autorități, organizatori, concurenți, oficiali și nu în ultimul rând al entuziaștilor spectatori sibieni” a declarat Ioan Olaru, directorul pentru sport al ACR.

„Cea de-a treia ediție este una de maturizare a evenimentului conceput în urmă cu doi ani în colaborare cu Comisia Sportivă a Retromobil Club România. Faptul că această sărbătoare automobilistică devine una dintre cele mai importante, nu numai pe plan local dar și pe cel internațional, se datorează viziunii și pasiunii pe care o au oamenii din spatele evenimentului. Competiția de la Sibiu are deja, atât în calendarul FIVA cât și în Campionatul de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice, un rol foarte important. Spectacolul oferit la ediția din 2016 când un Austin din 1927 a cucerit Transfăgărășanul a trezit și mai mult apetitul posesorilor de mașini istorice din toată țara care vor participa în număr și mai mare la ediția de anul viitor”, a spus George Ladopoulos, președintele Comisiei Sportive a RCR.

În programul pentru ediția din 2017 sunt incluse cele mai importante puncte turistice din Sibiu și, desigur, celebrul drum Transgăgărășan, competiția fiind deschisă tuturor tipurilor de vehicule istorice și de competiție.

„Obiectivul nostru este să atragem o participare și mai numeroasă ca în acest sezon și avem pregătite evenimente pentru proprietarii de mașini istorice, dar și pentru piloții de raliu sau viteză în coastă care vor să participe la un eveniment internațional”, a continuat Sorin Itu, organizatorul evenimentului.

Romania Rally Challenge înseamnă 3 zile de festival dedicate pasionaților de automobile și sporturi cu motor și se va desfășura între 17 și 19 august 2017.

Romania Rally Challenge se va desfășura în perioada 17 – 19 august și este un festival dedicat masinilor istorice si sporturilor cu motor care se desfasoara sub egida Federaţiei Internaţionale a Automobilului, Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), Automobil Clubul Român (ACR) şi Retromobil Club România (RCR). Romania Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda Sport, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange.

Gabriel Stanciu, dublu campion de raliuri cu mașini istorice în sezonul 2016

Anul 2016 a marcat o creștere a popularității competițiilor automobilistice cu vehicule istorice, „bătrânele doamne” demonstrând încă o dată că sunt o prezență spectaculoasă pe traseele raliurilor din România.

Gabriel Stanciu, pilot al celei mai mari echipe autohtone de motorsport cu mașini istorice, Just Classics Motorsport, a reușit performanța remarcabilă de a obține două titluri de campion, în două competiții naționale distincte.

Titlul de Campion Absolut al Campionatului Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice (CRRVI) 2016 l-a obținut avându-l în dreapta pe copilotul Bogdan Iancu și concurând atât cu un Ford Escort MK1 din 1975, cât și cu un Volvo 123 GT din 1967.

Raliurile de Regularitate organizate de Retromobil Club România presupun parcurgerea unui traseu în circulație deschisă, menținând constantă viteza impusă indiferent de obstacolele întâlnite, de complexitatea traseului sau de condițiile meteo. Așa cum a spus chiar Gabriel Stanciu, este un gen de competiție ce necesită un „creier rapid”, o gândire strategică și o foarte bună organizare.

Cei doi au acumulat cele mai puține puncte de penalizare de-a lungul etapelor la care au participat, reușind să depășească problemele apărute pe parcurs, printre care s-a numărat chiar și defectarea aparaturii de bord, esențială în cursele de regularitate.

Titlul de campion al clasei 13 (mașini istorice) din cadrul Campionatului Național de Raliuri Dunlop (CNRD), organizat sub egida FRAS, copilotat de data aceasta de Georgios Ladopoulos, a fost obtinut in ciuda faptului ca echipajul a avut o serie de ghinioane la mai multe etape, cum a fost la Tulcea unde au parcurs aproape o întreagă etapă conducând cu o coarbă în locul volanului spart.

Echipajul G. Stanciu/G. Ladopoulos a dat dovadă de sportivitate, în condițiile în care la Raliul Harghitei, ultimul raliu din calendarul CNRD, deși era suficient să termine raliul pentru a câștiga titlul de campion al clasei mașinilor istorice, aceștia au avut o evoluție uimitoare, terminând una dintre probele speciale chiar pe locul 10 la general. Victoria nu a venit însă ușor, cei doi având un incident pe una dintre probe care s-a terminat cu o ieșire din decor. Din fericire însă, fanii de pe marginea probei au intervenit pentru a aduce mașina înapoi pe traseu, echipajul continuând cursa și terminând raliul pe locul I la clasa.

Cu cele două titluri astfel obținute în 2016, Gabriel Stanciu este încrezător în viitorul motorsportului cu vehicule istorice și și-a propus ca, în viitor, să popularizeze cât mai mult aceste competiții prin participarea, la volanul bătrânelor doamne, la competiții naționale și internaționale.

Următoarea competiție din calendarul echipajului G. Stanciu/G. Ladopoulos este Rally Monte-Carlo Historique 2017, unde vor reprezenta România în cadrul echipei Just Classics Motorsport. Având deja 6 participări consecutive la prestigioasa competiție, Gabriel Stanciu și-a propus să depășească performanța de anul acesta, când a terminat raliul pe locul 41 din 320.

Participarea și rezultatele lui Gabriel Stanciu în sezonul 2016 au fost susținute de MOTUL, Garanti Credite de Consum și echipa Just Classics Motorsport.

Just Classics Motorsport participă la Rally Monte-Carlo Historique pentru a sasea oara consecutiv din 2012 cand au readus drapelul românesc la aceasta competitie prestigioasa după 76 de ani de absență. La ediția din 2017 se preconizează a fi una dintre cele mai numeroase echipe înscrise în competiție, având componență internațională cu echipaje din Anglia, Italia, Spania, Grecia și, bineînțeles, România.

România reprezentată la cea mai importantă întâlnire a ASN-urilor din Europa

Ioan Olaru, ACR Sport Director, și Sorin Itu, organizatorul Sibiu Rally Challenge, au participat pe 12 octombrie la EUROPEAN ASN MEETING, cea mai importantă întâlnire a ASN-urilor din Europa.

La întâlnirea periodică organizată de Federația Internațională a Automobilului au participat toți membri ASN din Europa, iar pe ordinea de zi a au fost discuții despre sezonul 2017, precum și ultimele măsuri de siguranță care vor trebui aplicate în competițiile naționale și internaționale.

De asemenea reprezentanții țărilor prezente la întâlnirea de la sediul FIA din Geneva au discutat și o serie de reglementări ale ASN-urilor naționale și au propus îmbunătățirea regulamentelor internaționale și naționale, precum și politica de taxe și licențe pentru 2017.

Ideea principală a acestei întâlniri a fost de a acorda o și mai mare putere ASN-urilor naționale în ceea ce privește organizarea de evenimente pe plan local care să respecte întocmai standardul FIA, atât în ceea ce privește desfășurarea competițiilor, cât mai ales în ceea ce privește siguranța.

“Discuțiile cu reprezentanții ASN-urilor din țări cu tradiție în sporturile cu motor ne vor ajuta și pe noi să creștem calitatea evenimentelor pe care le organizăm în România și, implicit, să atragem o participare și mai numeroasă din Europa. A fost un schimb de experiență extrem de interesant și cu siguranță implementarea noilor prevederi FIA și la nivel național în România ne vor ajuta să ne dezvoltăm și să avem evenimente de top și aici”, a spus Sorin Itu, organizator Sibiu Rally Challenge.

Întâlnirea ASN-urilor din Europa va avea loc pe 12 octombrie la Geneva

Pe data de 12 octombrie, Ioan Olaru, ACR Sport Director, și Sorin Itu, organizatorul Sibiu Rally Challenge, vor participa la EUROPEAN ASN MEETING, la sediul FIA din Geneva. 
 
La întâlnirea perioadică a membrilor ASN din Europa se vor discuta detalii legate de sezonul 2017, precum și ultimele măsuri de siguranță care vor trebui aplicate în competițiile naționale și internaționale. 
 
De asemenea, pe ordinea de zi mai sunt incluse și o serie de reglementări ale ASN-uril naționale, dar și discuții legate de regulamente, taxe și licențe pentru 2017.