Știri

Când Titi Aur câștiga Raliul Sibiului …

Au fost nouă piloți care, din 2001, au triumfat în Raliul Sibiului. Multiplul campion național de raliuri Titi Aur, este pilotul cu cele mai multe victorii în Raliul Sibiului, sau Raliul Cibinului cum se numea în primii ani după 2000. În 2002 a venit prima victorie cu modelul Seat Cordoba WRC alături de Silviu Moraru. Un an mai târziu, cu Mitsubishi Lancer EVO 6 și Adrian Berghea în dreapta, Titi Aur s-a impus din nou pe celebrele speciale de macadam. Ultimele două victorii au venit, tot cu Adrian Berghea în dreapta și Mitsubishi Lancer, în 2005 și 2006.

Ai câștigat de cele mai multe ori Raliul Sibiului. Care dintre cele patru victorii a fost cea mai importantă pentru tine? Titi Aur: În 2003, când am participat cu un Mitsubishi Lancer EVO VI, iar colegii și adversarii aveau inclusiv modele WRC, am mai anulat un pic din părerea conform căreia doar cel care are cea mai bună mașină poate învinge.

Primul succes a fost în 2002 la Raliul Sibiului Liqui Moly cu Seat Cordoba WRC. Cum a fost să parcurgi specialele de macadam cu un World Rally Car? Titi Aur: Un raliu la volanul unui WRC este de fiecare dată o plăcere.

În 2005 și 2006 ai câștigat cu Mtsubishi Lancer. Care sunt momentele de care îți aduci aminte cu plăcere de atunci? Titi Aur: Pe parcursul campionatelor din 2005 și 2006 a fost o luptă între mașini egale de grupa N (2004 a fost ultimul an cu A8 în România). Am reușit să câștig cele mai multe probe speciale în ambele sezoane, Raliul Sibiului rămânând raliul meu favorit, pentru că strategia de a îmbina viteza cu protejarea materialului de concurs poate face o mare diferență în clasamentul final.

Cu ce mașină ți-a plăcut cel mai mult să concurezi la Raliul Sibiului? Titi Aur: Pentru Raliul Sibiului, mașina de grupa A este o soluție mai bună deoarece are o rezistență sporită în fața durității traseului.

Se spunea despre Raliul Sibiului că este cel mai dur raliu pe macadam din țară și nu numai. Pentru tine, pe o scară de la 1 la 10, cât a fost de dur? Titi Aur: Nu sunt de acord cu “și nu numai”. De exemplu, în 2003 am venit la Sibiu direct din Cipru și mi s-a părut Raliul Sibiului o autostradă cu macadam. Întradevăr în România este un raliu la care nu poți să mergi maxim atac peste tot, ci trebuie să găsești/improvizezi în multe locuri soluția ideală pentru a fi rapid fără să rupi mașina. A fi pilot bun nu este egal cu nebun și să accelerezi maxim peste tot, ci trebuie să gasești de fiecare dată soluția pentru a merge cât mai repede în condițiile date. Auzim deseori “piloți de raliu” care se plâng că a fost prea mult nisip sau prea multa zăpadă pe probele de asfalt sau au fost prea multe gropi, șleauri, pietre pe probele de macadam.

Care a fost proba specială favorită și de ce? Titi Aur: Cheile Cibinului pentru ca alternau zone de viteză, zone cu viraje legate foarte spectaculoase, zone deschise și bune pentru spectatori, dar mai ales pentru complexitatea configurației.

Cel mai bun moment de la Raliul Sibiului? Titi Aur: Au fost multe momente bune, dar acum nu-mi vine unul anume în minte.

Cel mai rău moment de la Raliul Sibiului? Titi Aur: În 2001, când am rupt fuzeta stânga față la Seat și după aproape trei sferturi din raliu eram pe locul I, în parcul de service mecanicii mei, Cornel și Radu aveau o soluție (improvizație) să pot continua , dar inginerul de la Seat nu ne-a dat voie și a trebuit să abandonăm. Am regretat toată perioada de după acest raliu și mecanicii m-au certat că nu i-am ascultat să facem acea improvizație. Anul următor, exact în aceleași condiții și același parc de service istoria s-a repetat și “improvizația” neacceptată cu un an înainte a fost câștigătoare.

În 2014 ai acceptat din nou provocarea și ai revenit la Sibiu pe asfalt în încercarea de a cuceri Transfăgărășanul pe două roți. Cum a fost? Titi Aur: Am fost sigur că voi reuși să urc Transfăgărășanul pe două roți, doar că în loc să vin cu mașina cu care mă “joc” de multe ori mergând pe două roți, dar care se mai oprește câteodată și pe plafon și arată mai mult a mașină de cascador decât de pilot, am făcut încercarea cu o mașină “de curat”, mai frumoasă la aspect dar care fiind bătrânică , atunci când a dat de deal, nu a mai vrut să tragă. Am reușit să parcurg aproximativ 3 kilometri, dar cu siguranță dacă nu aș fi avut această problemă aș fi parcurs o distanță mai mare. Poate alta dată…

Transfăgărășan pe asfalt sau Șanta pe macadam? Titi Aur: “Drumurile pe care se nasc legende nu sunt asfaltate” … și știti voi mai bine…

În 2015, Raliul Sibiului este complet pe asfalt având în configurație și o probă specială pe Transfăgărășan. Crezi că va fi la fel de spectaculos ca pe macadam? Titi Aur: Cred că echipa de la Sibiu poate să facă lucruri minunate, cred că Transfăgărășanul este extraordinar pentru imagine, dar din punctul meu de vedere mai interesant ar fi fost să puneți macadam pe Transfăgărășan decât varianta de asfalt.

Ce vei face în weekendul 20 – 23 august 2015? Titi Aur: Anul trecut a fost nunta fiicei mele pe 23 august, nu stim încă unde o să sărbătorească primul an de mariaj, probabil la Sibiu dacă și ginerele meu Bogdan va fi pe lista de înscrieri.

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

Ne vedem între 1 – 11 Octombrie la SAB 2015 – ediție internațională!

Salonul Auto Bucuresti & Accesorii, editia a XIII-a internationala si platforma de business nr. 1 a domeniului auto din Romania va avea loc in perioada 1 – 11 octombrie 2015 pe o suprafata de peste 25.000 mp in cadrul complexului Romaero Baneasa.

Aflat la 22 de ani de la prima sa desfasurare, Salonul Auto Bucuresti & Accesorii reprezinta elementul de referinta al pietei auto romanesti, evenimentul in cadrul caruia sunt prezentate ultimele noutati si premiere dedicate segmentului auto si al accesoriilor, eforturile depuse cuantificandu-se in participarea a 102 companii expozante si peste 58.000 vizitatori la editia din anul 2014.

Totodata, anul 2014 a reprezentat si reluarea parteneriatului traditional intre Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) si Salonul Auto Bucuresti si Accesorii. Pentru aceasta editie ne propunem sa marim numarul companiilor expozante din strainatate, cu scopul de a diversifica oferta prezentata pe parcursul celor 11 zile de desfasurare a evenimentului.

Pentru informatii suplimentare nu ezitati sa ne contactati la telefon/fax 021.230.38.18 sau 021.231.41.56, e-mail: office@sab.ro, coordonatori proiect Sorin Radacineanu (0724 204 000), Albert Kiss (0722 579 877), Oana Iliescu (0723 672 732), Silvia Pavel (0726 583 364) sau accesati www.sab.ro.

Sibiu Rally Challenge este primul partener din campania „Lipește-te de #valiporcisteanu”

  • Organizatorii etapei de la Sibiu susțin participarea campionului național din 2011 în Campionatul Național de Raliuri
  • Logo-ul Sibiu Rally Challenge va fi prezent pe mașina celui mai popular pilot român
  • Vali Porcișteanu va lua startul la Raliul Sibiului în perioada 20 – 23 august 2015

Vali Porcișteanu, campionul național din 2011, a lansat campania „Lipește-te de #valiporcisteanu” prin care încearcă să adune bugetul pentru un sezon în Campionatul Național de Raliuri. Sibiu Rally Challenge este primul partener care susține această campanie.

Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor care în 2015 include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri, este primul partener din campania „Lipește-te de #valiporcisteanu. Organizatorii Raliului Sibiului au decis să promoveze ediția din 2015 și pe mașina campionului din 2011, dar și să-l susțină pe cel mai popular pilot român în încercarea acestuia de a găsi bugetul pentru acest sezon. Vali Porcișteanu a fost prezent la ediția din 2014 a Sibiu Rally Challenge unde a primit premiul special „BEST SHOW” pentru spectacolul făcut pe speciala desfășurată pe celebrul Transfăgărășan. „Vali Porcișteanu este un pilot cu foarte mulți fani.

Obiectivul nostru este să atragem cât mai mulți spectatori la Sibiu și pe Transfăgărășan și cred că prezența lui Vali pe probele speciale la Sibiu Rally Challenge ne ajută să ne atingem acest obiectiv. Vali Porcișteanu este unul dintre cei mai buni piloți români din ultimii ani și mertiă susținut în proiectul său”, a spus Sorin Itu, organizatorul Sibiu Rally Challenge. Pentru a veni în întâmpinarea tuturor celor care doresc să susțină echipajul #125, în sezonul 2015, mașina a fost împărțită în spații publicitare (pătrate) pentru posibilități nelimitate de personalizare a pachetelor dedicate partenerilor.

Toate detaliile campaniei sunt disponibile pe site-ul oficial al campionului din 2011: http://valiporcisteanu.com/campanie/ „Sunt foarte bucuros că „Raliul Sibiului” a spart gheața și a pornit susținerea noastră în vederea revenirii pe specialele de concurs. Îmi este foarte dor de senzațiile trăite pe probele speciale atunci când lupta se dă la secunde sau chiar zecimi de secundă.

Deși am mai fost prezent sporadic la diverse etape sau evenimente speciale în calitate de „show man”, îmi doresc să fiu „aruncat” din nou în lupta cu secundele în vederea obținerii unei performanțe de top, așa cum am făcut-o în urmă cu câțiva ani. Așadar, campania Lipește-te de #valiporcisteanu a luat startul… și nu oriunde, ci la Sibiu, un loc special pentru mine, unde în 2013 mi-am trecut în palmares prestigiosul Colin McRae Flat Out Trophy în cadrul etapei din Campionatul European de Raliuri. Abia aștept să revin pe probele de la Sibiu, dar nu numai, și să ofer publicului show-ul unic de care are atâta nevoie. Mulțumesc organizatorilor de la Sibiu și tuturor celor care și-au manifestat deja intenția de a se „lipi” de mine în sezonul 2015”, a spus și Vali Porcișteanu, care fi prezent la ediția din acest an a Raliului Sibiului.

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

Transfăgărășanul va fi transformat în circuit pentru Sibiu Rally Challenge 2015

  • Lucrările au demarat pe 1 aprilie
  • Designul circuitului a fost făcut de Hermann Tilke
  • Raliul Sibiului este prima competiție sportivă care se va desfășura pe noul circuit

Sibiu Rally Challenge, festivalul dedicat sporturilor cu motor programat în perioada 20 – 23 august, se va desfășura în premieră mondială pe circuitul Transfăgărășan.

Circuitul va fi inclus și ca probă specială în cadrul Raliului Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri, și va fi parcurs de patru ori. În plus aici vor avea loc și demonstrațiile de drift, karting și celelalte evenimente programate în cadrul festivalului.

Cel mai celebru drum din România va beneficia de o transformare totală pentru a oferi fanilor un spectacol unic. Arhitectul german Hermann Tilke, designerul celor mai noi circuite din Campionatul Mondial de Formula 1, dar și a circuitului stradal din jurul Casei Poporului, se ocupă de acest proiect unic. “Am construit circuite peste tot, în mlaștină, în deșert, dar niciodată pe un munte. Tocmai de aceea am acceptat această provocare unică. Este o zonă fabuloasă care va atrage foarte mulți pasionați de curse. Sunt sigur că va deveni chiar mai popular decât celebrul Nurburgring”, a spus Hermann Tilke.

Circuitul Transfăgărășan va respecta toate normele de siguranță impuse de FIA și va putea găzdui orice tip de întrecere din lumea sporturilor cu motor.

Lucrările au demarat deja pe 1 aprilie și principala provocare va fi acum deszăpezirea versantului pe care va fi construită porțiunea care unește punctele de la Bâlea Cascadă și Bâlea Lac. “I o decizie faină. Amu tre să ne punem pe treabă că-i musai să terminăm circuitul până în august. Da nu-i bai că avem vreme pentru toate, doar să se mai ducă zăpada asta de aici. Vom face totul molcom, așa cum ne pricepem noi mai bine ”, a spus unul dintre angajații firmei de construcții din Sibiu.

Conform unor cabanieri din zonă, la Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac s-ar fi cazat în această perioadă un anume Bernie Ecclestone, iar surse oficiale au confirmat că a venit în zonă pentru a vedea dacă aici se va putea organiza și un Grand Prix de Formula 1.

“Anul acesta este pentru prima oară când Raliul Sibiului se va desfășura pe asfalt și ne-am gândit să venim cu ceva noua. Astfel circuitul Transfăgărășan va fi punctul de atracție al festivalului dedicat sporturilor cu motor. Sunt sigur că vom reuși să terminăm totul la timp și că în august 2115 piloții vor face un spectacol total la Raliul Sibiului. Unii vorbesc deja de Formula 1, dar toate la timpul lor”, a completat și Sorin Itu, organizatorul Sibiu Rally Challenge.